بهترین آجیل ها برای رشد مو

میوه‌ های خشک یا آجیل سرشار از مواد مغذی مانند آهن، ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند که به بدن شما انرژی می‌ دهند و سیستم ایمنی شما را تقویت می‌ کنند. اما، بسیاری از ما نمی دانیم که این میوه های خشک می توانند برای مو ما معجزه کنند!
از تامین مواد مغذی غنی گرفته تا جلوگیری از علائم پیری و درخشندگی دادن به پوست شما، میوه های خشک فواید بی‌ شماری برای مو دارند که باور کردنشان سخت است  که در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا شما را با بهترین آجیل ها برای رشد مو  آشنا سازیم  پس با ما همراه شوید.

آجیل

بهترین آجیل ها برای رشد مو

پروتئین مورد نیاز برای مو و رشد مجدد مو در طول روز یک گرم به میزان هر یک کیلوگرم وزن بدن است و همچنین برای رشد و تقویت مو به مواد معدنی و ویتامین های زیادی نیاز است که این مواد معدنی و ویتامین ها به همراه پروتئین مورد نیاز برای رشد مو در خشکبار وجود دارند و با مصرف خشکبار می توان نیاز های مو را برطرف کرد و به رشد موها کمک نمود.

بادام برای رشد مو خوب است زیرا یک منبع بسیار عالی از بیوتین و یا همان ویتامین b7 است که این ویتامین به ویتامین مو معروف است. کمبود بیوتین در بدن باعث می شود تا رشد موها کاهش پیدا کند و موها کم پشت شوند.

در نتیجه اگر روزانه یک مشت بادام را در رژیم غذایی خود جای دهید می توانید بیوتین مورد نیاز برای رشد مو را فراهم کنید.

از جمله مواد موجود در دانه های هفت مغز می توان به ویتامین b7، ویتامین e ، سلنیوم، امگا3 ، امگا6 ، ویتامین b6 ، آلفا لینولنیک و … اشاره کرد.

 

بادام

بادام می‌تواند ۲۵ درصد از میزان مورد نیاز منیزیم بدنتان در روز را تأمین کند. جالب است بدانید که ریزش مو هم اغلب به کمبود منیزیم ارتباط دارد. در حقیقت یک چهارم فنجان بادام، می‌تواند ۴۵درصد منیزیم و ویتامین E مورد نیاز بدن شما را فراهم کند، که هر دوی این‌ها برای رشد سالم موها و پوستتان مفید است. حتی چند قطره روغن بادام، سرشار از ویتامین D و E است. هنگامی که این روغن را به پوست سرتان ماساژ می‌دهید، پوست سر و کاتیکل‌های موهایتان تغذیه می‌شوند

موهای خشک تمایل دارد تا دچار موخوره شود، بشکند و وز بشود. در این شرایط ریزش مو و مشکلات دیگر نیز ممکن است به سراغ شما بیاید. اما، اینجا جاییست که بادام بعنوان ناجی شما به وسط میدان می‌آید. بادام حاوی مواد مغذی فراوانی است که ویتامین B مهم‌ترینشان است. این ویتامین نیز از ریزش مو، وز شدگی و موخوره جلوگیری کرده و کیفیت موهایتان را ارتقا می‌دهد.

بادام حاوی مقدار زیادی آهن است. آهن، توانایی جابجایی اکسیژن توسط خون به تمام نقاط بدن از جمله پوست سرتان را بهبود می‌بخشد. در دراز مدت، این اتفاق نیز باعث خواهد شد موهایتان رشد بهتری داشته باشد.

بادام‌هایی را بخیسانید و خمیر بدست آمده از آن را فردا صبحش به موهایتان بمالید. اگر این کار را دائماً تکرار کنید خواهید دید که موهایتان درخشنده‌تر شده است، چرا که مستقیماً روی ریشه‌ی موهایتان کار کرده است. بادام به هر شکلی که باشد، برای داشتن موها، پوست و بدنی سالم یک خوراکی مهم بحساب می‌آید.

بادام

پسته

پسته گیاهی به اندازه یک بند انگشت است. این گیاه خواص بالا و انواع مختلفی دارد. مختلف بودن انواع پسته باعث شده که پسته از خواص مختلفی برخوردار باشد. پسته برای قلب، خونسازی، پوست و حتی مو بسیار مفید واقع شده است.  اگر پسته را در روز به صورت منظم مصرف کنید خواهید دید که تاثیر زیادی بر روی رشد موهای شما می­‌گذارد. پسته به دلیل داشتن مقادیری از اسیدهای چربی که برای بدن ضروری هستند مانند امگا3، امگا6 و اسید آلفا لینولینک برای موها مفید است. در کنار این اسیدهای چرب وجود ویتامین E در پسته به سلامت و شادابی مو کمک می­‌کند.

یکی از عوارض استفاده از رنگ مو، خشکی، زبری و غیر قابل انعطاف بودن موها می‌باشد. پسته به دلیل ویتامین­‌ها ، پروتئین‌­ها و مواد معدنی بالایی که دارد مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل می‌­کند. برای سالم نگه داشتن مو از ماسک پسته که مخصوص موهاست استفاده می­‌کنند که این کار باعث مرطوب شدن مو می­‌شود. ماسک پسته به انعطاف پذیری، درمان دیگر مشکلات مو مانند موخوره و حتی به ترمیم موهای آسیب دیده کمک بسیاری می‌کند.

یکی دیگر از خواص پسته برای مو جلوگیری از ریزش و کم شدن موهاست. علت این خاصیت، داشتن مقدار زیادی بیوتین در پسته است. به بیوتین ویتامین H نیز می­‌گویند. دلیل این شناخته شدن بیوتین با اسم ویتامین H این است که این قدر این ویتامین برای مو بسیار مفید می‌باشد که اسم آن را با نام انگلیسی مو یعنی کلمه (Hair) شروع کرده‌اند. به جز پسته منابع دیگری مانند اسفناج، تخم مرغ، هویج و بادام هستند که در آنها بیوتین وجود دارد

پسته

فندق

امروزه فندق به‌عنوان دانه‌ای مقوی به‌صورت خام، پودرشده یا بوداده در بسیاری از دسر‌ها و غذاهای خوشمزه استفاده می‌شه که طعمی لذت‌بخش ایجاد می‌کنه. جدا از مصرف خوراکی، استفاده از روغنش برای مو رو نباید نادیده گرفت. چون موهای زیبا و سالم به شما در داشتن چهره‌ای شاداب و جوان کمک می‌کنه. بنابراین احتمالا علاقه‌مند شدین که اطلاعات بیشتری در مورد شگفتی این محصول برای مو به دست بیارین.

این محصول ارزشمند سرشار از آنتی‌اکسیدان، چربی مفید، ویتامین E، پروتئین و فیبر غذایی هست. هر کدام از این مواد در سلامت بدن مثل کاهش ابتلا به سرطان، بهبود فعالیت قلب، کاهش التهاب، کمک به حرکت روده‌ها، کنترل دیابت و غیره نقش قابل‌توجهی دارن. بنابراین تغذیه این دانه مغذی برای تمامی افراد مناسب هست که به‌راحتی می‌شه به روش‌های مختلف خام، آسیاب شده، کامل، پوره، روغن، در شیر و غیره استفاده کرد.

اما مزایای این ماده طبیعی تنها محدود به بدن نیست و خواص فندق برای مو شرایطی رو فراهم می‌کنه که برای بسیاری از افراد مهم هست. با این محصول می‌شه درخشندگی، طراوت و زیبایی طبیعی موهاتون رو دوچندان کنین. به همین دلیل برای دستیابی به مزایای زیر بهتره به راه‌حل‌های طبیعی و کم عوارض مثل استفاده از فندق برای مو رجوع کنین. چه به ‌صورت مصرف خوراکی و چه ماساژ با روغن شاهد معجزه این دانه موثر خواهید بود. این مزایا عبارتند از:

  • به بهبود موهای آسیب دیده و خشک کمک کنین.
  • از شر ریزش مو خلاص بشین و شاهد رشد بیشترش باشین.
  • موهای رنگ شده رو احیا کنین.
  • و غذایی مقوی برای پوست سرتون داشته باشین.

خواص فندق برای مو چه به طور خوراکی یا استفاده از روغنش به دلیل داشتن ترکیبات مورد نیاز برای تغذیه مناسب این تارهای نازک و پوست سر غیرقابل‌انکار هست. مو سهم مهمی در زیبایی صورت داره که باید به سلامتش توجه بشه. این محصول طبیعی با جلوگیری از ریزش مو، رشدش رو تقویت می‌کنه.

فندوق

دانه های کتان

دانه های کتان یکی از بهترین مواد مغذی است که هم برای تغذیه و هم برای زیبایی بسیار مناسب است. گفته می شود که دانه های کتان سرشار از عناصر مغذی مانند پروتئین و فیبر و همچنین حاوی مواد معدنی ، ویتامین های ضروری و غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و به روش های مختلفی مانند اسموتی ها (پودر دانه کتان) یا حتی به صورت خام یا بو داده به طور گسترده ای در بازار موجود بوده و مصرف می شوند. امروزه دانه های کتان به عنوان یک میان وعده سالم برای کاهش وزن محبوب شده اند اما آیا می دانید این دانه های براق می توانند به شما در داشتن موهای صاف، سالم و درخشان کمک کنند؟ آیا از تاثیر و نحوه تقویت مو با دانه کتان آگاه هستید؟

همانطور که گفته شد دانه های کتان سرشار از تعدادی ماده مغذی است که ممکن است به سلامت مو و مرطوب شدن پوست سر کمک کند. علاوه بر این ماسک موی دانه کتان که به راحتی ساخته می شود و نتایج شگفت انگیزی را به دنبال دارد. جالب است بدانید که به دلیل همین خواص دانه کتان در تقویت موها، تعدادی از کرم های مو حاوی روغن دانه کتان هستند که می توانید از فروشگاه ها نیز خریداری کنید.

دانه های کتان سرشار از ویتامین E است که هم برای سلامت پوست و هم برای مو مفید است. این ماده مغذی با کاهش آسیب رادیکال های آزاد باعث سلامت پوست سر می شود و به بهبود گردش خون در سر کمک می کند، بنابراین رشد مو را کاهش می دهد و مانع شکستگی مو می شود. همچنین ممکن است از سفیدی زودرس مو جلوگیری کند.

دانه های کتان همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به عنوان ماده مغذی خوبی برای پوست و مو شناخته می شوند زیرا باعث تغذیه آنها می شوند و از خشک شدن موها به ویژه در زمستان جلوگیری می کنند. برخی مطالعات نشان داده اند که امگا 3 می تواند به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو و همچنین خشکی پوست سر و حتی شوره سر کمک کند.

مواد مغذی موجود در دانه های کتان با بهبود قابلیت ارتجاعی رشته های مو می تواند از شکستگی مو جلوگیری کند. همچنین استفاده موضعی دانه های کتان ممکن است به طور قابل توجهی به بهبود کیفیت مو و درخشندگی آن کمک کند.

تخم کتان

مزایای و مصرف آجیل برای رشد مو

خوردن آجیل برای سلامت مو به همه توصیه می‌شود. آجیل یک گزینه بی‌نظیر برای سلامت مو است. آجیل‎ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند. البته چربی آجیل‌ها از نوع چربی سالم است که البته مانند دیگر چربی‌ها کالری بالایی دارد.

آجیل جایگزینی عالی برای اسیدهای چرب غیراشباع ناسالم است. البته باید مراقب باشید که بیش‌ازحد آجیل مصرف نکنید. آجیل باید همیشه در حد تعادل و به‌عنوان جایگزینی برای گوشت، تخم‌مرغ و فرآورده‌های لبنی مصرف شود.

به‌جای خوردن اسیدهای اشباع ناسالم، سعی کنید یک‌مشت آجیل بخورید. مطابق نظر سازمان غذا و داروی آمریکا خوردن روزانه یک‌مشت (حدود ۴۰ گرم) آحیل برای سلامتی کلی بدن خوب خواهد بود. آجیل‌هایی مانند بادام، فندق، بادام‌زمینی، دانه کاج، پسته و گردو. این رژیم برای سلامت مو نیز عالی به‌حساب می‌آید.

  • تامین مواد معدنی مورد نیاز برای مو مانند: مس
  • تامین ویتامین های مفید برای مو
  • تامین پروتئین لازم برای مو
  • جلوگیری از کم پشت شدن موی سر
  • جلوگیری از شکنندگی موی سر
  • نرم کردن مو
  • تقویت موی سر
  • افزایش میزان رشد موها و جلوگیری از کاهش یافتن سرعت رشد مو

تمامی این مزایای آجیل برای موی سر بیان می کنند که باید مصرف آجیل را در وعده های روزانه خود قرار دهید تا همیشه علاوه بر حفظ سلامتی و سایر مزایای آجیل و خشکبار از مزیت های آن برای مو نیز بهره مند شوید و موهایی زیبا و شاداب داشته باشید.

 

روغن آجیل

روغن آجیل‌ها نیز منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین E است. روغن گردو نسبت به دیگر دانه‌ها از امگا-۳ بیشتری برخوردار است. روغن آجیل‌ها حاوی چربی‌های اشباع و غیراشباع است.

از روغن‌های آجیل برای ریختن روی انواع سالادها استفاده کنید. برخی از این روغن‌ها در مقایسه با روغن‌های گیاهی نسبت به حرارت واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند و هرگز نباید از آن‌ها برای سرخ کردن استفاده کرد.

چون روغن آجیل‌ها نیز چربی و کالری بالایی دارد مانند خود آجیل در حد تعادل از آن‌ها استفاده کنید.

 

  • مدیر وبسایت
  • 25/12/1400
  • 695 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه

ارسال رایگان؛
به تمام نقاط ایران!

بدون قید و شرط برای تمامی سفارش‌ها.