میوه های خشک مناسب به پوست

داشتن پوست زیبا ، شفاف و بدون لک آرزوی همه خانم و آقایان است بخشی از زیبایی و شفافیت پوست مربوط به ژنتیک و عوامل ارثی است ولی درصد بالایی از آن مربوط به مراقبت پوست و نوع تغذیه است.

این که شما چه نوع رژیم غذایی دارید یا اینکه اهل ورزش هستید یا شخصی هستید که در زندگی استرس های زیادی را تجربه می کنید همه در کیفیت پوست و زیبایی تان  بسیار موثر است. همچنین پیروی از یک الگوی صحیح غذایی برای سلامت پوست علاوه بر تامین سلامت عمومی بدن ، در امر زیبایی و شفافیت پوست نیز نقش مهمی دارد.

میوه‌ های خشک سرشار از مواد مغذی مانند آهن، ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند که به بدن شما انرژی می‌ دهند و سیستم ایمنی شما را تقویت می‌ کنند. اما، بسیاری از ما نمی دانیم که این میوه های خشک می توانند برای پوست ما معجزه کنند!
از تامین مواد مغذی غنی گرفته تا جلوگیری از علائم پیری و درخشندگی دادن به پوست شما، میوه های خشک فواید بی‌ شماری برای پوست دارند که باور کردنشان سخت است که در این مقاله آموزشی از آجیل و خشکبار میثم چندین نمونه از میوه های خشک را برای داشتن پوست سالم و شفاف را  برای تان معرفی خواهیم نمود.

میوه های خشک معجزه آسا برای داشتن پوست سالم و شفاف

میوه های خشک برای پوست شفاف و سالم

کشمش

کشمش، انگور خشکی است که طعم شیرینی دارد. آنها به دلیل اینکه سرشار از مواد مغذی هستند، فواید بی شماری برای پوست شما دارند. کشمش سرشار از پلی فنول است که فعالیت آنتی اکسیدانی آن را برای محافظت از سلول های پوست شما در برابر رادیکال های آزاد نشان می دهد.

علاوه بر این، کشمش حاوی ترکیبی به نام رسوراترول است که می تواند از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کند و تیرگی پوست را کاهش دهد. آنها همچنین خون را تصفیه کرده و سموم را از بین می برند تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید.

کشمش

 خرما

خرما یکی از پر مصرف ترین میوه های خشک در جهان است. این میوه های چسبناک به دلیل ارائه فواید زیاد به پوست ما مشهور هستند. خرما سرشار از فیبر است که می تواند روده شما را تمیز کند و باعث شفاف و بی عیب و نقص شدن پوست شود. این میوه های غنی از آهن، با تیرگی پوست مبارزه می کنند و اکسیژن رسانی به سلول های پوست را بهبود می بخشد.

خرما

 انجیر خشک

انجیر خشک یا انجیر برای پوست بسیار مفید است. آنها سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، ویتامین B6 و K هستند که برای داشتن پوستی سالم و درخشان به آن ها نیاز داریم. همچنین مطالعات نشان داده اند که انجیر به جلوگیری از، از دست دادن آب اپیدرمی و تولید بیش از حد سبوم کمک می کند.

یک مطالعه نشان می دهد که خواص انجیر ممکن است با افزایش هیدراتاسیون با درماتیت سبورئیک در کودکان مبارزه کند. علاوه بر این، انجیر با فعالیت آنتی اکسیدانی برای کاهش تجزیه کلاژن و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در افراد مسن موثر است.

انجیر خشک

زردآلو

این میوه های خشک سرشار از فیبر رژیمی هستند که می تواند یبوست را از بین ببرد و منجر به بسیاری از مشکلات پوستی شود. زردآلو همچنین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که از استرس اکسیداتیو که باعث کاهش سطح کلاژن در پوست شما می شود، جلوگیری می کند.
بتاکاروتن موجود در زردآلو به ویتامین A تبدیل می شود که می تواند محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را برای جلوگیری از پیری پوست و رنگدانه شدن پوست ارائه دهد.

زرد آلو خشک

بادام

وقتی صحبت از ایجاد پوستی سالم و جوان می شود، هیچ میوه خشک دیگری نمی تواند با فواید بادام برابری کند. بادام سرشار از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان طبیعی که از پوست در برابر آسیب های خورشید و پیری محافظت می کند.

این عامل همچنین پوست شما را تغذیه و آبرسانی می کند تا آن را نرم و لطیف کند. همراه با خوردن روزانه یک مشت بادام خیس خورده برای سلامتی ، استفاده از خمیر یا روغن بادام روی پوست می تواند جوش ها، تیرگی و رنگدانه ها را کاهش دهد.

بادام

آلو خشک

آلو خشک، آلو خشکی است که هم برای بدن و هم برای پوست بسیار مفید است. این میوه حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به سایر میوه های خشک است که از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.
این عوامل همچنین به، به تاخیر انداختن علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، خطوط ریز، افتادگی پوست و غیره کمک می کنند.

آلو خشک

 گردو

گردو فواید چشمگیری برای پوست شما دارد که از لایه برداری تا محافظت در برابر آفتاب را شامل می شود! آنها مملو از چربی های خوب مانند اسیدهای چرب امگا 3 هستند که رطوبت طبیعی پوست شما را حفظ کرده و باعث نرمی پوست می شود.

اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش التهاب پوست ناشی از آلرژی و آفتاب سوختگی شناخته شده است. پوست گردو همچنین برای لایه برداری سلول های خشک و مرده پوست مفید است و کمک می کند تا ظاهری درخشان داشته باشید.

گردو

پسته

پسته آجیل خوشمزه ای است که در بسیاری از غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده می شود. پسته علاوه بر طعم دلنشینی که دارد، برای پوست نیز مفید است.

آنها حاوی مقادیر بالایی ویتامین E هستند، یک آنتی اکسیدان طبیعی که آسیب اشعه ماوراء بنفش و کاهش رطوبت پوست شما را به حداقل می رساند. چربی های سالم پسته می توانند به پوست شما خاصیت ارتجاعی دهند و چین و چروک ها را کاهش دهند.

پسته

 بادام هندی

بادام هندی یکی از محبوب ترین میوه های خشک است که نه تنها طعم خوشمزه ای دارد بلکه سلامت کلی پوست شما را نیز تقویت می کند. بادام هندی سرشار از مواد معدنی ضروری مانند روی، منیزیم، آهن، فسفر و غیره است که باعث تشکیل سلول های پوستی سالم و جدید می شود.

علاوه بر این، سلنیوم موجود در بادام هندی به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد عمل می کند و ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را به حداقل می رساند.

بادام هندی

مضرات مصرف میوه خشک

از آنجا که این خوراکی ها حاوی آب نیستند از نظر کالری حاوی قند زیادی هستند. آنها همچنین نسبت به میوه های تازه ویتامین C و آنتی اکسیدان های کمتری دارند و در صورت عدم رعایت اعتدال در مصرف ممکن است تهدیدی برای سلامتی باشند. برخی از عوارض خوردن این خوراکی ها عبارتند از:

  • مقدار قند زیاد خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.
  • این خوراکی ها می توانند باعث نفخ و کم آبی بدن شوند.
  •  با داشتن کالری اضافی می توانند دلیل اصلی افزایش وزن باشند.
  • آنها همچنین در صورت مصرف مقادیر ناسالم  می توانند باعث مشکلات قلبی شوند.
  • سولفیت های موجود در آنها می توانند باعث حملات آسمی شوند و همچنین در برخی موارد باعث حساسیت ، بثورات پوستی و نفخ معده خواهند شد.
  • مدیر وبسایت
  • 24/12/1400
  • 273 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه

ارسال رایگان؛
به تمام نقاط ایران!

بدون قید و شرط برای تمامی سفارش‌ها.